0

Loppispresent

retro, vintage

Förra veckan rantade jag runt med min moster här i Piteå inför hennes flytt. Körde runt på olika butiker i Piteå, men på nått konstigt sätt så hamnade vi  till slut  på loppis i Kjäcktjärn/Böle.
Där såg jag den här väskan. Det är precis det här stuket på väska som jag letar. Stabil och en klassisk modell. Allt som behövs ska rymmas i den. Som tack för rantandet och bensinpengar fick jag den av min moster.
Väskan är troligtvis från 80-talet. Dragkjedjan är "rejäl", men det finns ändå ett litet fack i väskan med ett gummiband runt kanterna. Det finns inget speciellt fack för mobilen.
Bäst av allt, inte en repa på väskan :-)  Han hade köpt saker från en butik i Arvidsjaur som lagt ner.
Det fanns flera olika väskor och hattar....och vanliga loppissaker. Klart värt ett besök.

Kommentera här: