0

Köttstuvning, Ragu eller Gulasch.....



Så har jag gjort mitt första långkok. Fläskköttben som fick sjuda nästan 3 timmar med en buljongtärning. Fläsket "föll" av benbitarna när det var klart! Kanon, lika mört som filé, jag lovar!!!! Med en gaffel och en kniv tog jag bort köttet från benen och lät det ligga på en tallrik.
Vad ska jag kalla maten; köttstuvning, ragu eller gulasch....nåja, gott blev det och här är receptet.
Tog en bild på benen när det var rensat från köttet...lite makabert, så det blir en blogg utan bild den här gången.


Fläskkött med ben som får sjuda ca 3 timmar. Täck med vatten i kastrullen och lägg i en buljongtärning. På med locket och vänta tills det är klart!.....passar vilken vanlig heltidsarbetare som helst :-)

1 gul lök, hacka grovt och bryn löken
1 röd paprika, hacka grovt
1 morot, hacka grovt till stänger
1 buljongtärning
2 lagerblad
salt och peppar
soja, lagomt efter smak
2 msk creme fraiche

Av det här kokade jag ihop en tjockare soppa och använde spadet från köttkoket. Ner med köttet i soppan och låt det puttra på ca 10 minuter.

Klart att servera.

Kommentera här: