2

Bästa bilen - ever

    

Min lilla bil började låta som en trimmad moped från 80-talet. Ni vet det där ljudet ""brööm" ochså gasar man lite och kommer ett " brÖÖÖÖm". Jaha, kan det vara avgasröret???? Kan det vara ljuddämparen????. Är bilen helt enkelt redo för skroten????
Jag "hoppades" det skulle gå över men...icke. Så. Bokade en tid på bästa verkstan opa boijn och åkte dit i går.
Bildoktorna lyssnade och kollade och lyssnade och kollade. -"Näää, sa han. Det är inget fel på din bil. Den är gammal, klart den låter. Lite byta av filter och olja, så kommer den att gå som vanligt."

Två timmar senare får jag ett sms. " Bilen klar nu"
När jag kör ifrån verkstan, så låter bilen som vanligt igen.

Från flera tusenlappar till ungefär 600 kr.

Jag har bästa bilen - ever!!!!!

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Jag gissar att det är en VOLVO :-)

2 Mona:

skriven

...en rejäl "riskokare" från 1987 :-)

Kommentera här: