1

Grekisk pyttipanna

grekisk pyttipanna

I går kväll provade jag ett recept från en arbetskollega.

Grekisk pyttipanna:

1 påse klyftpotatis
500 gr fläskfilé
1 röd paprika
1 gul paprika
2 gula lökar
3 tomater
1 fetaosblock

marinad för köttet minst 5 timmar, eller över natten.
1½ dl olivolja
1½ dl soja
3 vitlöksklyftor
1 tsk ingefära
1 tsk sambal oelek
salt och peppar

Jaaaaa, som vanligt blev det lite iiilat när jag skulle göra maten. Marianden gjorde jag på morgonen innan jag åkte till jobbet. Självklart hade jag inte hemma färsk ingefära eller vitlök, men däremot i pulverform, så det fick duga.

Dom uppmärksamma ser på bilden att osten inte är fetaost utan jag köpte en påse färdigriven goudasot. Tycker att fetaosten är torr i smaken.
Det här blev så gott. Receptet är för 4 personer. Nu är frysen laddat med färdiga portioner.
Tack Kerstin!

Kommentarer:

1 Åsa Olofsson:

skriven

Ska jag pröva den verkar helt klart LCHF okeyig man kan ju ta lite bea och mindre av gönisarna.

Kommentera här: