2

Solrosphyllis-pannkaka

               

Fick ett ryck när jag kom hem från jobbet idag. Har gjort en hitta-på-pannkaka av frön och nyttigare mjöl. Blev faktiskt goda med ...ja..nötsmak..mycket att tugga på och ganska mättande. Tre klämde jag i mej, sen var det stopp. Recept:

Solrosphyllis- pannkaka

2 ägg
1 dl vetemjöl
2 dl kornmjöl
0,5dl solrosfrön
1 msk psyllisfrön
6 dl mjölk
salt och ungefär 3 msk smör.

Till det har jag stekt småfläsk från den här

Kan man inte motionera utvändigt...ser förra inlägget....så får man göra det invändigt, eller hur?

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Mmm, ser gott och nyttigt ut! Vi äter pankis en gång i veckan. Då gör jag en i ugnen och en hög på spisen. Sist glömde jag ha i fläsket så det åts bredvid. Jag ska prova detta men tror att lillkillen ratar p.g.a färgen. Han är nálta kinkig :-)

2 lattemorsa:

skriven

Ja, vad händer mellan 19 och 22 egentligen? Känns som en kvart : (

Kommentera här: