3

Morotsrulltårta....obehagligt god!!!

         



Fick det här receptet från en gammal skolkamrat. En riktigt god variant på morotskaka. Tog med rulltårtan till jobbet. Dom fick äta upp den, men den här kommer jag att göra fler gånger och garanterat i jultider.

Morotsrulltårta 250 gr i ca 5 min

3 ägg
2 dl socker
1 tsk kanel
2 tsk bakpulver
1 dl riven morot
2 dl mjöl

Fyllning
100 gr smör
100 gr philadelfiaost
3/4 dl florsocker
1 tsk vanilj

Lägg två bakplåtspapper omlott i en djup långpanna. Bred ut smeten i en långpannan och grädda i 5 min.
Skälp upp kakan på ett bakplåtspapper som du strött ut socker på. Rör ihop fyllningen och bred på kakan. Rulla ihop.

Kommentarer:

1 Louise Lidman:

skriven

Men hej Mona, nu har jag hittat till dig blogg =) Kakan du hade med dig var riktigt, riktigt god! Kram!

2 Anonym:

skriven

Hej Louise...kul att du hittade hit :-)...det är bara att knycka recepet om du vill.

3 Louise:

skriven

De ska jag göra ;) De var ju så gott! Ha en härlig helg!

Kommentera här: