2

Välgörenhet

Idag gick jag med i en välgörenhetsblogg - Stickhjälpen . Alltid blir det över någon socka som man kan skänka....

Här är delar av mailet som jag fick idag:

"Vi har precis startat men det är tänkt så att jag samlar in bidrag här i Sverige, skickar eller åker över med dem till Inese i Riga, som i sin tur tar kontakt med behövande familjer. Det kan också funka omvänt, att hon får reda på vad som behövs och så ser jag om vi kan fixa det. Bidragen kan vara sådant som du har stickat och har i lager, sådant du kan tänka dig att sticka på beställning, eller second-hand kläder. Kanske kommer vi även att ha viss försäljning av hantverk och loppisprylar så att vi kan skicka pengar, men det är bara en tanke än så länge.   Alla bidrag kommer att följas upp, oavsett om det är kläder, leksaker eller pengar. Jag kommer att skriva på bloggen vem som har fått vad, och förhoppningsvis kan vi hålla kontakten med de familjer vi hjälper. Att se och hjälpa människor, snarare än att skänka pengar till någon anonym organisation, känns viktigt för oss! Och istället för att känna sig överväldigad av alla över hela världen som behöver hjälp, kan vi fokusera på några av våra medmänniskor och åtminstone göra en skillnad för dem.   Som bidragsgivare får du rabatt hos en del butiker. Även om det bara är två just nu hoppas vi få fler intresserade, och när det kommer nya erbjudanden får du ett mejl."



...sitter du och smygstickar där hemma ??!!!  Va? va?.... skänk till Stickhjälpen :-)

Kommentarer:

1 Lena D:

skriven

Hejsan!!

Hittade hit till din blogg via stickhjälpen,så mycket inspiration jag hittade här.Dina pocket slippers är något liknande som min morfars syster stickade till oss när vi var små.Stickar sådana nu,var bara tvungen att göra ett par..

Kommer garanterat tillbaka hit..

Ha en underbar dag

Mvh Lena D

2 Anonym:

skriven

Försökte kommentera på din blogg...lite svår. Dom blev i alla fall kanonfina

Kommentera här: