0

Tvvvååå kkiillllommmeter

          

Nu är jag tillbak i gamla gängor igen. På med jympadojjorna. Nu ska här motioneras.
Har hört att det ska finnas ett eljusspår här i faggorna. Den skulle testas idag.
Gick mot grannbyns vårdcentral, chansade gick in i ett villakvarter och faktiskt hittade jag elljusspåret. Bredvid gångvägen hade dom dragit upp ett skidspår, både för klassisk och skateåkning. Jag gick upp i skatespåret . Började promenera. Efter någon minut passerde jag en skylt " B-viken 2 km" . Ok, tänkte jag det är ju inte så faligt långt. Promenerade på, tittade ut i skogen, blev omsprungen av en löpare. Mötte människor som rastade hundar.....fortsatte knalla på.  Efter ett tag började det kännas i benen liksom ...man är ju inte direkt i superform....är jag inte framme snart?
Där. Lite längre fram kommer det en till skylt. Jag närmar mej den och stannar till ...." B-viken 2 km"
??!!!
Men, va tusan? Hur kan en gångväg som är rak, gå i en cirkel och hamna på samma punkt? Dessutom är det en annan form på den här skylten.... den är äldre.
Vad gör man?
Det är ju bara att fortsätta......
Å ja gick, å ja gick, å ja gick....så tar gångvägen slut och jag står på en liten skogsväg. Höger eller vänster? Jag tog höger. Det måste ju vara rätt. Å ja gick å ja gick åja gick.....
Då kommer en lite korsning och jag känner igen några hus.
*phu*
Tar höger igen och går hemåt.......

I resten av världen tar det kanske 20 minuter att gå 2 km....här i B-viken tar det SJUTTIO MINUTER.

Kommentera här: