1

Hejjja Norge ...hejjja Norge!!!!

       

Så kom jag ut från jobbet. Säger hejdå till arbetskamraterna och sätter mej i bilen. Stoppar i nyckeln och vrider om...och vrider och ....och....NEEEEJJJ!!!
Ser att lysknappen är på.....tomt batteri ....jjaaa... tomt battteri.
Tittar ut genom fönstret och ser att ena kollegan inte hunnit fara än. Vinkar åt henne och hon kommer ut. Den andra kollegan stannar till och undra om hon ska hjälpa till. Det behövdes inte, för på påsen till startkablarna som finns i mitt bagage finns instruktioner. Hon åker iväg och jag och C börjar joxa med batteri och startkablar och batteri och startkablar. Hennes bil är så moderna att den bara har en pluspol på batteriet ...???....så, vad gör man av den ena sidan av den svarta kabeln då???...jo, man tar hjälp av den närmaste man som går förbi.
Jag ropar till mej den närmaste karl på parkeringen och han kommer fram. En norrman.
Han tittar in i motorn och säger att C har en mycket modern bil. Kopplar man fel sladdarna kan dataelektroniken gå sönder i bilen. Ja, alltså inte i min gammla -87:a, utan i C´s  moderna bil. Norrmanen ropar till sig en kompis som kör fram sin bil i stället. Dom grejjar och kopplar, jag provar starta och inget händer.

Tomt. Dött. Nada.

Då tar dom till det NORSKASTARTATOMTBILBATTERI-KNEPET.
Han gasar på, plattan i botten i sin bil ....ett bra tag.
Norrmanen; - "Si du om lyse,lys i bilen din?"
Jag tittar in på panelen och mycket riktigt...där lyser det i panelen.!!

Hurra!!

Tusen tack, säger jag och lägger till...Lycka till i fotbollsturneringen Pite Summer Games. I år håller jag på Norge hela tiden!!!!

Hejja Norge...hejja Norge!!!!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

hej du svergie är bättre

Kommentera här: