7

Motgångar!

           


Bara motgångar med tekniken....bara, bara motgångar.

Trätt tråden, fixat bandet som skulle sys, lägger det under nålen, sen ska det bara vara att gasa. Eller hur?
Ett, två , tre stygn gick  bra, sen fick symaskinen fnatt.
*tjong*, *tjong*, *tjong* och allt är en härva av tråd. Öppnar upp luckan till undertråden.
Spindelnät, getingbo, myrstack det är bara att välja......
Försöker pilla loss tråden, då lossnar fästet som undertrådshållaren sitter i. Skrammlar till, sen ligger hela härvan på bordet. Tar fram det stora artelleriet: sax, skruvdragare (!) man vet aldrig , och en ilsken blick.

Klipper bort all tråd, lägger ner symaskinen och operationen är igång. Undertrådshållaren, ja, den är ju redan på bordet. Tar lite i en ring som finns bakom hållaren, jodå den är ochså lös och resten av fästet har en lutning på 25 grader.

 Ser famför mej en symaskinsreparatör i stan som sakta drar 1047 kr från min hand. Hela helgens vinst!

ICKE!!!!!!!

 Jag trocklar och joxar, puzzlar och vänder med delarna. Svettig och irriterad, men 25 minuter senare sitter grejorna på plats igen.

JAJJEMÄN!!!

Finns det någon som behöver reparera sin symaskin?

Jag tar 1000 kr jämnt

Kommentarer:

1 Bente:

skriven

Så flott at du fikk maskinen i orden igjen!

Har hatt noen slike opplevelser selv også - deilig når man klarer å ordne opp selv ;-)

2 Stickfantomen, fd symadam:

skriven

Sådant trassel med undertråd har jag bara varit med om när undertrådsspolen är fel isatt eller om sytråden inte sitter rätt trådd i trådspännaren - Hursomhelst. Duktigt jobbat att du fixade det. Dock "resten av fästet har en lutning på 25 grader." det får du hålla ett vakande öga på. Lycka till & Sy med ro!

3 Anonym:

skriven

Varför såg du 1047?

4 Jsonanja:

skriven

Attans, nu har jag fastnat i bloggläsandet igen och snart är det lunch :-).

Ville bara säga att jag tycker din blogg är rolig, inspirerande och härlig!

5 Åsa Olofsson:

skriven

Sissta kommenteraren hm är du bybo?

6 Storjägarn´:

skriven

Bente och Stickfantomen: Tänk att symaskinen ska rackla så mycket :-)

Jsonanja: Tack....så kul att du tycker om bloggen :-)

/ Storjägarn´

7 Jsonanja:

skriven

Åsa: Nja, bybo är jag men inte i "din" by tror jag :-)

Men jag bor i en by i Västerbotten.

Kommentera här: