2

5-hour jacket

          5-hour jacket


Igår fick jag för mej att jag skulle sticka en liten kofta....jag ska bli moster om några veckor. Har sneglat på ett mönster ett tag. En 5-hour jacket. Ett gammalt mönster från Amerika. Det ska alltså bara ta fem timmar att sticka den. Passar mej perfekt!!
Började ungefär samtidigt som alpina tjejerna körde Super G. Lika snabbt som dom åkte, lika snabbt stickade jag på koftan. Mycket sport på tv igår....mmmm....följde mönstret till punkt och pricka. Det som är så bra med det här mönstret är att man sticka allt i ett. Man behöver bara sy ihop under armarna. Det gick som smort. Koftan växte fram på stickorna. När jag närmade mej slutet på mönstret...ungefär samtidigt som Kroatien fick ett sista över tag i finalmatchen.... så ser jag att koftan ser konstig ut....på nått sätt.
Sträcker ut armarna och ser på arbetet på långt håll......MEN den är ju jätte liten....alltså JÄTTELITEN!!!!

Läser mönstret en gång till, jo det stämmer.

Ungarna var kanske JÄTTESMÅ i Amerika förr i tiden......men idag passar den här koftan bara en docka.


...det blir kanske en flicka....som får en docka...som får en kofta....  :-)

Kommentarer:

1 Jsonanja:

skriven

Tack för ännu en av dina härliga bilder! Jag ser framför mig; jättestickor och pyttekofta. På fem timmar hinner jag knappt lägga upp maskorna skrattar

2 Storjägarn´:

skriven

Men... :-) tack!!!!

Kommentera här: