7

Mimmi 1993-2009

         

Så kom den tråkiga dagen.
I tisdags, på morgonen beställde jag tid hos veterinären. Min kära fina vän Mimmi hade på fem dagar nästan helt tynat bort. Hon ville inte äta, vad jag än ställde fram åt henne, så kunde hon inte få ner en matbit. Hon vände bara bort huvudet, gick sakta och lade sig på golvet i hallen i stället. Hennes njurar hade försämrats mycket under hösten och nu ville hennes kropp inte vara med längre.


Att fatta det oerhört tråkiga beslutet att ge henne en spruta, var så tungt. Tre gånger slog jag numret till veterinären innan jag gråtande kunde prata med receptionisten.


Vi fick 16 mycket fina år tillsammans. Jag kommer att sakna min snälla vackra Mimmi.


Bloggen tar paus tillsvidare.

Kommentarer:

1 AnJa:

skriven

Lider med dig! Man fäster sig så oerhört vid sina husdjur. Jag är åxå en kattmänniska och min Busan är 9 år nu. Har svårt att tänka mig när hon inte finns längre. Din katt fick många år tillsammans med en matte som jag tror var fantastisk fast jag inte känner dig. Sköt om dig!!! och kom tillbaka till bloggandet när du känner för det. Dina läsare finns kvar!

2 Varkenoch:

skriven

Beklagar sorgen. Klokt och bra av dig att avsluta i rätt tid, men jag förstår att det är tungt.

3 Asa Olofsson:

skriven

Vet hur det kanns! Men det blir battre med tiden. Man glommer inte men man forsatter pa na satt.

4 Farbror:

skriven

Hej!

Skulle ha fika på jobbet och såg receptet på rulltårtan, verkar jättegod! Men så ser jag också att du har sorg! Nå, det är en katt, men det är också en vän sedan 16 år, så jag förstår att det känns tungt nu. Som du vet har vi också haft katt förut. Du gjorde förstås helt rätt, men ... Nå, sorgen har sin tid, så småningom blir det minnen som du bevarar. Kram! S & L

5 Bluewhiskey:

skriven

Uscha buscha, jag beklagar verkligen. Man fäster sig så otroligt mycket vid de små vännerna i päls.

6 Garntrollet:

skriven

Tröstkramar! Vet hur svårt det är att fatta det där avgörande beslutet... Det är aldrig lätt att skiljas från någon man haft så nära sig, under så lång tid.



Ha ett gott nytt år.

7 johanna bergman:

skriven

beklagar... jag visste inte att mimmi är borta/kram johanna

Kommentera här: