0

Pannkaka med Fru Dinkel och Herr Morot

          fibrer

Stickorna går fortfarande varma, men det är inte rikigt klart än. Det blir ett till recept innan jag lägger ut en bild eller två på stickningarna.

Vi började prata pannkakor på lunchrasten idag och jag blev lite peppad att laga det till middag. Självklart blir det inte vanliga pannkisar, nix måste trixa lite med receptet.
I våras hade jag ett dinkel-iilll och skulle baka matbröd på dinkel. Smakade ve och fy ,så jag kastade bort eländet. I alla fall så blev det över mjöl. Ikväll har mjölet kommit till användning.

3 ägg
1½  dl dinkelmjöl-fullkorn
3 dl  vetemjöl
1 finriven morot
7 dl mjölk
lagom med salt

Vispa ihop allt och låt det stå i kylen ca 30 minuter för att svälla.
Sen är det bara att grädda som vanliga pannkakor.

Visst ser dom helt normala ut? Pannkakorna blev ganska "matiga", tre lyckades jag klämma i mej

Till det här har jag min hemgjorda lingonsylt och några skivor stekt bacon.

Kommentera här: