2

Laxpaj

           


Ledig hela helgen. Har hunnit sova ut. Bra.
Efter den jobbtokiga veckan var det bara att fixa håret, göra en laxpaj och åka iväg på en Kräftskiva. Mycket trevlig fest. Mitt i skogen i en liten gullig by, där var vi 9 tjejer som åt och drack gott .

Ser att jag har haft många besökare på bloggen i vecka. Kul att ni varit förbi och tittat på bloggen.Jag har bara inte hunnit blogga * slår ut med armarna*.
Helt galen vecka - lovar!

Den kalla laxpajen var mitt bidrag till festen. Delar med mej av receptet. Hittade grundreceptet på nätet......men, som vanligt kunde jag inte hållla med efter det. Så här gjorde jag:

150 gr Pågens lingongrova
75 gr smält smör

Blanda in en mixer och tryck ut degen i en rund form. In i kylen med den.

ca 100 gr kallrökt lax
1,5 dl lätt cremefraiche
2 hårdkokat ägg
1 avocado
1 liten finhackad rödlök
3 msk majonäs
1tsk citron
ca 1/3 burk kräftstjärtar

Strimla och hacka dom här ingredienserna. ( ...sssååå opedagogisk beskrivning..  :-)  .....)
Blanda i en skål.

Bred ut i formen och låt det stå i kylen minst en timme.
Garnera med citron, rom och dill.

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Oj, så god den såg ut att vara! :) Måste testa när vi kommer hem igen... ;P

2 linda:

skriven

Ska försöka mig på den som sagt... får se om jag lyckas ;)

Tack så mycket, jag ska göra mitt allra bästa! :D

Kommentera här: