3

nämen ...hallååå..va´!

         

I morse hörde jag att det spikades och grejjades hos grannen. Den ena  pojken bor i deras omgjorda förråd. Dom höll kanske på att sätta upp tavlor eller nått i hans rum...tänkte jag....tänke fel...japp!
Slängde ut mattorna på altanen när jag skulle dammsuga idag och ser nått nytt i ögonvrån....
....ETT FÖNSTER....MOT MIN ALTAN. Alltså första parkett när jag ska äta-sola-vila på min altan till sommaren. Va´tusan!
Dom får ju göra vad dom vill med sitt hus, men va´ tusan kunde dom inte ha satt ett fönster på ytterdörren istället?!

Nu blir det stora planer till sommaren. Efter som jag har gått med i Hortlax trädgårdssällskap ska jag ta till experthjälp.
Jag behöver tätväxande HÖGA sommarväxter. Hallonplantorna ska få vara kvar och dom ska verkligen få bre ut sig.

Har ni kanske tips på bra växter? Det är skugga på förmiddagen och sol på kvällen vid fönstret.

Kommentarer:

1 Ingela:

skriven

Det måste jag säga, det var inte så skoj. Humle är ju snabbväxande, men kanske inte så täckande. . .

2 Monica Hansen:

skriven

Äh, sätt upp ett staket?

3 Jane:

skriven

Sett opp et gjerde, eller en le-vegg. Skydd mot vinden?

Kommentera här: