0

va?!

I Juli flyttar jag till ny adress. Har bott i stan i några år nu och är less.....jag får aldrig sova på sommaren. Piteå är en vaken liten stad. Från Nationaldagen till skolan börjar om är det fest...till 02:00, raggen...till 03:00 och bara allmänt glada semesterfirare ....i alla fall till 01:00 Jag får aldrig sova.

Har nu fått en lägenhet i en by utanför Piteå. Vid ett skogsbryn i ett villakvarter. Fåglar som kvittrar, katter som spinner och kvällar på altanen med fötterna på stolen mittemot. Folk som går och lägger sig, semesterfirare som sover ut. Lugnt och skönt helt enkelt.
Igår ringde jag till paret som bor i min kommande lägenhet. Vill boka en tid för att kunna mäta väggar, kök och bara planera lite innan jag packar ihop den här lägenheten.

Då säger karln jag pratar med:
-Jo,du. På baksidan av huset har kommunen sålt ut tomter. Nu ska egnahem byggas här!
- VAAAAA??!! I sommar!!!!  Nej, börjar dom jobba kl 07:00 då ?
Hör att han tänker...men självkart, alla börjar ju jobba kl 07:00.
-Jo, men det går fort idag att smälla upp några hus. Vet du.
-Jo,visst, svarar jag. Det gör det ju. *suck*

....jag får aldrig sova....

Kommentera här: