7

Tisdagstema:randig

                  

Jaha, nu har hon tagit fram den där grejen igen. Oj,oj,oj....samma sak. Kan hon inte bara klia mej på huvudet istället.
- Här, kom här.....var är lilla katten?
Nu sätter hon sig på golvet i alla fall. Hon kanske ska kamma mej....det var länge sen. Måste går fram och titta....näää, hon har ingen kam i handen. Det är den där grejen. Då får hon komma till mej.
Så.
Här sätter jag mej.

-Kom lilla gumman ska vi ta kort på dej. Du ska ju får vara med i Tisdagstema igen. Du har ju så fina ränder på huvudet.
Men ,måste man krypa fram till dej idag. Kommm nnuuuu.
-Kom ska jag kila dej på huvudet.

Äntligen fattar hon.Fort innan hon ångrar sig. Här, här.  Mitt på huvudet, det är där det kliar mest. Massor. Måste jag stånga dej. HÄR PÅ HUVUDET, KLIA DÅ.


-Sitt still. Nu ska jag ta kort på dej. Sluta vrid på huvudet. Titta på pekfingret.....duktig kisse. Nej....stopp,stopp sitt still!


Håller du upp handen, så ska du klia mej..det är dealen. Det har den alltid varit.

-Inte sånna ögon. Titta här...ååhh va ´ fin katt. Ok, vi provar igen. Titta här...kisskisskissse..hääääärrrr. Vad duktig du är.  Jaha, det kortet får duga. Not to happy idag, eller hur?!




Kommentarer:

1 Fritt ur hjärtat:

skriven

Ser fullständigt livsfarlig ut, men randigt är det ju!

2 akson:

skriven

En liten randig argbigga. Det blev en snygg och rolig bild som passar perfekt till dagens tema.

3 BAI:

skriven

Så fine striper han har!



Håper du får ein flott dag - her er det sol!

4 Mötley Annika:

skriven

så fin kisse ....

5 Sandra:

skriven

Vilken härlig tolkning, har själv en randig katt men det tänkte jag inte på :) Kram Sandra

6 Christer:

skriven

Ja, där blev man lite rädd!

7 mereteveian:

skriven

Artig tolkning av temaet!

Kommentera här: