2

Nummerfiluren

Syrran har klagat på hennes stegräknare från " Ta steget" . Den räknar feeeelll!! Hon mäter och måttar stegen. Har på sig dubbla stegräknare, en på varje höft  och ropar igen. Den räknar feeeell!!. 

Har just varit ute och gått en sväng på ca 1 timme....långt tycker jag minst 8000 steg. Då är det ju bra att stegräknaren räknar rätt. Eller hur? Man blir ju lite trött liksom ....
Vi andra som är med tävlingen har i alla fall korrekta stegräknare -  trodde jag.

Från det att satt här vid datorn hade jag 9765 steg ( nära nu :-) ) Gick till köket åt ett äpple, gick till fönstret tittade på mina blommor växthuset. Åt lite godis från påsen jag ska äta ur under tiden Pirelli skriker hem segern åt Sverige. Gick tillbaka till datorn. Tittade på stegräknaren 9765 steg.
 
Hallå...mina steg...var är mina steg?????  Var är dom?


Vad är det för Nummerfilur som är framme och tar våra steg???

Hur många steg har Nummerfiluren tagit från oss? Hur LÅÅÅNGT har jag egentligen promenerat? Vårat lag kanske leder .....stort .....utan att vi vet om det!




                                   

Om någon ser Nummerfiluren, säg till honom att han ska ge tillbak våra siffror!!!

Kommentarer:

1 Åsa N:

skriven

Kolla steg länken här. Det är dock tydligen så att man måste gå 6 steg utan paus för att den ska regga nå. Så det inte blir en massa "fel steg" och ja du ser ju på länken

http://www.stegraknare.se/faq

Kopiera den och lägg in. Tyvärr är det nog så att et stämmer! HAsse måste gå typ 4 mil per dag

2 Sofie:

skriven

Vår ekonomidam här på jobbet svor ganska långa haranger innan vi läste om "sexstegsregeln", och eftersom hon har ungefär fem steg till skrivaren så har hon flera hundra steg som aldrig räknas. Men när du går sjunde steget får du sju steg på ett bräde!

Kommentera här: