4

Flytta telefonnummer

Vill ju såklart ta med mej mitt fasta telefonnummer till nya adressen...så mormor kan ringa mej.

Telia: Välkommen till Telia det är...herr XXX
Jag: Hej, jag kommer att flytta i juli och behöver göra en flyttanmälan.
Telia:Till vilken adress kommer du att flytta?
Jag: Jo ,till XXX i Piteå

Samtidigt kommer jag ihåg förra gången jag flyttade, så vill telia ha telefonnummer till den kommande adressen. Så jag loggar in på eniro.se och knapprar in han som bor där nu.

Telia: sa du XXX-stigen?
Jag: nej XXX-vägen.
Telia: Jag hittar inget telefonnummer på den adressen.
Jag: här är hans mobilnummer 070-XXXXXXX. Han har ochså en arbetstelefon som han alltid svara på 070-XXXXXXX. Han är vakmästare åt företaget jag kommer att flytta till, han svara alltid.
Telia: DU måste ringa och höra vad han har för fast telefonnummer
Jag: ? Va´  ska inte telia göra det?
Telia: Ja, asså jag hittar inget nummer till honom.
Jag: Jag ringer tillbaka. Hej. 

Det visar sig att dom som bor där nu har tagit bort sitt fasta nummer. Dom använder bara mobilen. Efter som jag är en sån som planerar framåt , så frågar jag om han kommer ihåg namnet på den som bodde där tidigare: Det gjorde han.

Ringer tillbaka till Telia. Hamnar hos en tjej. Förklarar saken .
Jag: Så, här är namnet på den som bodde där tidigare XXXXX.
Telia: tyst
Har fortfarande uppe eniro.se
Jag: Hon bor på XXX och har hemnr:0911-XXXXX , det ser jag på eniro.se.
Teila: Hon måste ha flyttat där ifrån för länge sedan. För jag hittar inte att hon har bott på XXX-vägen
Jag: nu börjar jag bli less......ja, det stämmer säkert.
Telia: Vet du vad närmaste granne heter?
Jag: Va? Nej. men man kan ju alltid slå upp det på eniro.se och bara byta nummer på huset
Telia: Då får vi skicka dit en tekniker som installerar.
Jag: Jaha, men det vill inte jag betala för.
Telia: Vill du att han kommer en förmiddag eller eftermiddag?
Jag: Jag vill att han har gjort det där innan jag flyttar in.
Telia: Då måste du ringa till han som bor där nu och säga vilket datum tekniker kommer till lägenheten.
Jag : Nej. Teknikern får ta kontakt med han som bor där nu. För det är han som har tagit bort sitt fasta telefonnummer. Ni har fått två telefonnummer av mej som han svarar på.
Telia: Men , du måste ju tala om vilken dag han kommer.
Jag: Nej, det får ni göra
Telia: Vilket datum ska jag boka?
Jag: Ta sista vardagen innan jag flyttar in.
Telia: Men, då måste du ringa!!!
Jag: NEJ, det får teknikern göra!

Vad kommer det här att kosta mej?
Telia: 0 kr som jag saaa.
Jag: Så bra. Hej då.

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Är de inte fantastiskt så säj, teknikens under ?

2 Sofie:

skriven

Herregud. Jag blir helt matt av att bara läsa! Min sambo jobbar på Telias kundtjänst. rodnar

3 Lena:

skriven

Blir mörkrädd...

4 Susanne:

skriven

Det är alltid hopplöst att ha med sånna typer att göra.

Brrr! Frå fross brytningar vid bara tanken!

Trevlig helg!

Kommentera här: