4

Röda Korset shopping

               image713

Det var meningen att jag bara skulle köpa stickor på Röda korset. Ett par trästickor och strumpstickor.  Pris 1 kr / st. Alltid bra att ha. Letade egentligen större stickor. Det  kanske kommer in så småningom. På en hylla hittade jag gamla mönster. Superläckra saker. Kolla in dom här:

                   image714

Kan dom vara från slutet av 50-talet eller från 60-talet kanske. Virkad sommarhatt. Det är så läcker form på hattarna. Och sportmössan då! Kolla den formen. Blåser det om nacken kan man vika ner kanten. Jag betalade 2,50 kr/ st för mönsterarken. 
Som det inte var nog så hittade jag " Allt om handarbete" nr 3 1975 för 5 kr. Dom här kläderna är ju nästan moderna igen.

                    image715

Då skulle det inte var unga snygga modeller ...nääädå . Medelsålders och äldre, så skulle det vara. Långklänningen är väl riktigt fin, eller hur? Kjolen " Nya vidder, nya längder" jajjemän och kolla fickorna. Rejäla!

Kommentarer:

1 knitmarie:

skriven

Nostalgitripp för tanter!

2 mari:

skriven

Syns du har gjort et kupp. Blir nesten litt misunnelig :-)

3 Cilla:

skriven

Åh, va' härligt! Jag blir helt nostalgisk! Min farmor stickade såna sommarhattar på löpande band!

4 Cilla:

skriven

Åh, va' härligt! Jag blir helt nostalgisk! Min farmor stickade såna sommarhattar på löpande band!

Kommentera här: