6

Tisdagstema: retro

                   

Två gånger har jag missat Tisdagstema, men nu kom jag ihåg det :-)
Dagens tema är retro. Den här taklampan med stukatur i taket, sitter i min mormors vardagsrum. Lampan har ALLTID funnits med. Den finns med på bilder från 50-60-talet. Den är kanske till och med från 40-talet.

Jaha, tänker ni ring och hör med mormor då!

Nu är det så, att hon håller på med sin skönhetsömn. Klockan är faktiskt bara 09:26. En uppdatering på årtal kommer senare.
Uppdaterad: Lampan är från 1956 och stukaturen från början av 1900.

********* uppdaterad
Såg en gammal retro hundring på en blogg. Då måste jag visa min  femma om jag har sparat från 1981 :-) Kommer ni ihåg den? Så liten och söt! 

                           

Tänk om vi fick tillbaka den!

Kommentarer:

1 Lizaloop:

skriven

ja gamla sedlar skulle vi ha tillbaka...tänk att det känns som om det var 100 år sen 10:an försvann!

2 marie:

skriven

kul :) jag har åxå en 5:a men jag kunde inte ta med allt.



lampan är jättefin, för några år sedan skulle jag ha en liknande, och sprang runt på loppis.

kan tänkas att det är en 40-tals lampa...



ha dä bra

3 Anette:

skriven

Lampan med stuckaturen var jättefin!

4 Eva:

skriven

Visst är din lampa snygg, en sån skulle man ha.

Du jag har börjat Buzza nu, tack för tipset.

Må så gott på dej.

Eva.

5 morsdeka:

skriven

Jaaa, vill verkligen ha tillbaka papperspengarna igen. KRAMEN!

6 Gela:

skriven

Vilken fin lampa!

Magen är bättre. Kommer i morgon till jobbet. Vi ses då!

Kommentera här: