1

Nygammal vana

På Juldagen började jag att promenera en timme varje eftermiddag. Storgatan-Forumkorsningen-brandstation- Skvallergaton-reningsverket-mataleden-Storgatan. (där fick ni en sightseeing i boijn)
Hittills har jag gått 10 timmar :-) Det har varit perfekt väder att promenera i - 5 grader. Kallast -11 grader. Helt ok!
I eftermiddag åker jag hem till Piteå och ska fortsätta med den här vanan har jag tänkt. Det finns vissa undantag dock.

Jag kommer inte att promenera om:
- det är kallare än -18 grader
- det tok-snöar och Piteåkommun kommer på att dom inte har råd att ploga nått mer under 2008
- det blir plusgrader och Piteåkommun kommer på att dom inte har råd att sanda nått mer under 2008
- det regnar
- det stormar


...men annars så SKA jag promenera varje dag

Kommentarer:

1 LenaL:

skriven

Låter ruskigt sunt! Heja på, önskar jag var lika målmedveten som du. Men när det gäller fysiska aktiviteter - och då räknar jag inte in stickning! - är mitt tålamod troligtvis på samma nivå som din morbror J!

Kommentera här: