1

Morbror J

Nu kände jag  för att skriva en lite story om min morbor J. Där finns det ochså lite att berätta. Har tidigare berättat en del stories om min mormor. Det finns en del att berätta om hennes son ochså :-).....

Min morbror har en del.... egenskaper. Andra egenskaper har han inte. Dit hör tålamod.
Han har aldrig läst en bok, redan vid innehållsförteckningen är han less. " Det är ju bara en massa ord. Nån som hittat på ochså ska man läsa det. Nä, jag orkar inte" Jaaaa, tycker vi som läser böcker.

I julhelgen hade han bestämt sig för att se en hel film. Hans tålamod skulle få en utmaning. Precis HELA filmen skulle han se. Det visades en Bondfilm och nu hade han laddat upp sig. Han satte sig i fotöljen, slog på tv:n då kommer roll-listan. Det rullade en massa namn i nästan FEM minuter. Han kämpade....tålamod, tålamod. Han skulle se filmen.
När nästan en timme hade gått, så var det en scen där bondbruden skulle göra nått actiontrick. Då klarade morbror J inte nått mer.
"Nä, jag ser bara kamerorna och arbetarna bakom kamerorna"            ??!!           "Tänker att det där stämmer inte. Det är bara fäijk" Där stängde han av tv:n


År 2007 såg morbor J nästan 60 minuter actionfilm

Kommentarer:

1 Gela:

skriven

Min sambo tycker inte heller om att se film. Han säger att han missar så mycke annat som är på tv då (ett av skälen till att vi snabbt skaffade två tv apparater)
Hoppas du får en trevlig helg!

Kommentera här: