2

Min första surdeg!

                          image619

Då var jag igång då....tjohooo... här ska surdeg skapas!!!!

Tänkt först följa Pain de Martins recept på surdegen....men receptet är lite för stort, hinner nog inte baka ut så mycket. Letade runt på nätet och hittade ett surdegsrecept på dinkel och gjorde en crossover mellan det och Pain de Martin. Man skulle ha i honung och det tycker jag inte om. så jag rev lite äpple i stället. Hade inte hemma grahamsmjöl, då tog jag så klart vanligt vetemjöl i stället.
 Jaaaaaa, då ska det bli spännande och se vad det här blir. :-)

Kommentarer:

1 Eva i Halmstad:

skriven

Surdegs bröd blir så gott, synd att de tar sån tid.
Ha de bra.
eva.

2 Storjägarn´:

skriven

Jo, det verkar ta tid. Ska bli spännande och se vad det blir :-)

Kommentera här: