1

Lägg av!

                   image591

Idag gick jag till biblioteket för att lämna tillbaka en bok.

När jag kommer ner mot Sundsgatan (stora gatan genom Piteå), så ser jag en man stå vid övergångsstället.  "

Så här söndag kring kl. 12:00 i Piteå är det inte mycket bilar eller människor ute, faktiskt inte en enda bil på hela Sundsgatan.

Medans jag närmar mej övergångsstället ser jag att han tittar över gatan. Plötsligt ropar han:

"Lägg av!"

Oj, tänker jag, är det någon fler här? . Är det någon som är dum mot honom?. Vad har hänt?

Han fortsätter titta över gatan och ropar igen:

"Lägg av!"

Då slår ljuset över till grönt.

Han vänder sig mot mej och  säger:

" Hä va´på tiden"

En del tänker det, andra säger det.
Gissa om jag skrattade. :-)

Kommentarer:

1 Linda Gosing:

skriven

Haha... vilken stolle... :D

Kommentera här: