1

Imorgon är det fredag:

Tre veckor med gi mat har gjort verkan. Sockersuget är nästan...bara nästan borta. Det blir choklad med  hög kakaohalt :-)
Linser och kikärtor, broccoli och brysselkål är numera helt ok på tallriken. Jooo, det är så.  Broccolin och brysselkålen har jag köpt frysta och dom får koka i pastavattnet dom sista minuterna av pastatiden. Då behövs ingen extra gryta för dom. :-) Faktiskt gott. Att få i sig linserana är enkelt när man köper " Gogreen" produkterna. Bara sköja av i durkslag och ner i grytan/pannan.
Har bestämt att jag inte ska äta kolhydrater på kvällen. När jag jobbar kväll och inte är hemma förrän ca 21:30 dricker jag te och skivar ett äpple som jag äter till. Då är jag inte superhungrig på morgonen.

Annars äter jag vanlig mat , bara förändringar på kolhydrater och "vitt" (mjöl,socker)

Enda misslyckade maten hittills är brödet jag bakade......det kommer att bli drygt :-)



....och imorgon är det after work...

Kommentarer:

1 Olofson:

skriven

Tänk på att alkohol är masssssor med sokcer! Men som tur är så dricker du ju inte sånt.

Kommentera här: