0

durum

                     image595

Veckan första delmål - durum. Tycker inte om sånt där....linser och bönor, men jag ska ju bli kompis med dom i vecka.

Hittade ett recept som heter Laxgryta med räkor. Hade inte hemma alla ingredienser, så jag använde det här:

1 laxbit
½burk champinjoner
4 msk durum
2 msk hemgjord chilecremefraiche ( light cremefraiche, chiliesås, minidutt sambal oelek)
ca½ dl mjölk
några broccolibuketter
salt o peppar
lökpulver
1 msk light skagen röra som jag hade kvar

Först fräste jag champinjoner och durum. I med chiliecremefraichen och mjölken, laxen och broccolin.
Fixade i ordning grönsaker och under tiden blev lunchen klar.
Jag kan säga att det såg  inte gott ut ....nej!! När jag hade lagt upp det på tallriken och skulle börja äta hörde jag en strof från Martin Stenmarck i huvudet:
".....jag bluuundaaaaar och håller andan lite till ....."

Men faktiskt , faktiskt ...jo, det smakade det bättre än det såg ut.

Delmål klarat...durum - check

Kommentera här: