1

mina pelargoner

             image635
Sparade bara tre pelargoner i fjol. Den bakre har jag haft sen 2003. Den är en stickling från en annan blomma som säkert hade varit med i 2-3 år. Lägenheten jag hade 2003-2005 var verkligen urusel att ha blommor i. Bara en massa  skugga i varje fönster och skugga på balkongen. Där dog många fina pelargoner som jag tog med mej i flytten.
Dom här har fått stå i mitt förråd i sina krukor. Vattnat ....kanske 1 dl en gång i månaden sen oktober. Ser ni att den lilla till höger är grön. Den kommer att ta sig snabbt i den nya jorden och med vatten. 

Det kommer en vår i år ochså :-)

Kommentarer:

1 Åse:

skriven

Det ser väl ut att gå vägen med dina pelargoner i år också, åtminstone den ena iallafall. Kanske du tar upp ditt kolonilott intresse igen när du nu visar att finns några gröna fingrar. Skellefteå är väl fint!!

Kommentera här: