2

Summering av året 2008

          2008



Det är dax att börja "knyta ihop säcken".Här är mitt år i bilder

I Januari fick jag för mej att jag skulle färga garn....så det blir så där vackert som man ser på andras bloggar. Slutade i katastrof. Det var färdigtovat innan jag ens börjat nysta upp det. Februari är en bra månad. Solen börjar titta fram igen och Fåröbanan är plogad, så man kan promenera på den. Nu bor jag inte kvar i stan längre. Det blir att hitta en annan promenadslinga. Mars får representera ett av alla recept jag lägger ut på bloggen. Urgoda falska biskvier. I April har jag och pappa en deal varje år. Maj, för första gången i mitt liv hade jag på mej lösögonfransar. Vilket bängel innan dom var fastklistrade :-) Midsommar dagen då haglade det. Jajjemän, säkert 8 cm. I Juli äntligen kunde jag ta fram grillen och sitta på altanen i skuggan på kvällarna. Augusti hjälpte jag Åhlens att "stocka dell" i hyllorna. Under September fick vi veta att släkten ska utökas. Först ungen i familjen på 35 år!!! Oktober blev en lugn månad och stickningen tog fart. Sigge Skogshuggare berättar om en arbetsdag. November, Morfars receptbok hittas och jag skriver av hela och ger bort exemplar i julklapp. December......paketleken.

Allt det här hade jag aldrig kommit ihåg om jag inte haft en blogg :-)

Kommentarer:

1 Sofie:

skriven

Åh! Jag har aldrig hört nån annan använda ordet bängel! Vi använder oftare bänglig, men det betyder samma sak. Hahaha!

2 Jules:

skriven

Här har ni en till som säger bängel :) Ofta säger jag det om mina kära syskonpirater - brollorna bängel och bök ;)

Kommentera här: