0

Lussikatter - check

           Saffran
Har rännt runt på stan hela dagen med ena syrran och först ikväll har jag börjat julbaket. Det blev en blandning av traditionella och otraditionella Lussikatter.
Tidigare i november köpte jag pepparkaksformar på Dollarstore. En stjärna och en klocka. Supersmidigt att bara trycka ut och ändå lite julkänsla över dom.
Tror att jag ska pröva någon gång att trycka ut vanliga bullar med stjärna. Om man viker degen med fyllningen en gång och sen trycker ut en stjärna. Fyllningen kanske flyter ut lite grann, men inte så mycket. Det borde vara enkelt och snabbt. Sånt gillar jag.

I morgon ska jag koka knäck - igen. Råkade äta upp allt förra gången. Dessutom ska jag baka ett recept från morfars receptbok.....ni aaaaannnar inte vad det är??!! Sååå spännade!

Kommentera här: