3

En otradition har hänt!!!!!

           granen

Det har kommit till min kännedom att min morbror hämtat årets julgran UTAN MEJ. Vi ...alltså morbror OCH JAG hämtar alltid TILLSAMMANS en lagomt stor julgran till mormor. För att sprida lite julvärme och julstämning i hennes lägenhet.
Så är det allså inte i år ....nääähäää....?!  Han har hämtat den UTAN MEJ, alltså UTAN MEJ.


Nästa år kommer det att bli mycket trevligt att hämta en stämningshöjande julgran till mormor.

År 2009 strax före julafton då kommer morbror att hämta mej vid ytterdörren i en varm bil. Alla handtagen på bilen är smyckade med julgransglitter. I bilen spelas julmusik med Peter Jöback. I backspegeln hänger en liten julgran. Morbror öppnar bildörren och jag kliver in. Morbror kör oss till julgransstället. Medans jag sitter kvar i bilen hämtar morbror en spade och skottar en bred stig fram till den perfekta granen som jag pekar ut inifrån bilen. Morbror har med sig en hink sand som han strör ut på stigen han skottat fram.
Morbror kommer och öppnar dörren. Jag går fram till den perfekta granen. Under tiden hämtar morbor en såg i  bagageluckan. Jag håller fast toppen på den perfekta granen och morbror böjer sig ner och sågar av granen. Morbror bär granen till bilen och jag sätter mej i den varma bilen och hör Peter Jöback sjunga " Jul, Jul stråååålande jul..."
Morbror kör oss och den perfekta granen till mormor. I ytterdörren möter vi mormor. Hon ler och håller i en plåt med nygräddade pepparkakor.......

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Men!!

HUR kunde han göra på detta vis??

Hela julen förstörd!!!

2 postat av moster:

skriven

Vad i FRIDENS dagar!!! Han måste ha en skruv lös.

3 postet av hela släkten:

skriven

OJ, oj, oj!!!!!!! Vad har han gjort

Kommentera här: