1

Vilken form?

Min Todo-lista håller på att krympa. imorgon börjar jag med rabatten. Det är inte det lättaste att bestämma vilken form det ska vara på den. Åkte hem till boijn idag och hämtade lite perenner som har varit i min mammas rabatt sen jag hade kolloilotten i Skellefteå. På väg dit svängde jag in på Bryggmans i Öjebyn.  Rea på perenner hela 25%.

Huset jag bor i är rött och vitt och det har jag tänkt ska vara dom dominerande färgera  i rabatten. På Bryggmans handlade jag Vitpytta, Daglilja Red Rouge, Riddarsporre vit, Japansk akleja cameron red och dom gamla perennerna är Jätterams, rödorange lija och en marktäckare som är lite rosa/röd.

Kantsten till rabatten håller på att lösa sej, En bekant har sten "liggandes på sig gård" och mot helgen när han är tillbaka från fjällen, ska jag ta kontakt med honom.

Men vilken form ska det vara på rabatten?

1. Kaffefilter?





2. Falukorv ?





3. Stekt ägg ?





4. Limpskiva ?






....eller helt enkelt

 5. Något annat?

Och väljer du 5:an, så kom med ett förslag!!!!!

Vad tycker ni?

Kommentarer:

1 Margrethe:

skriven

Kaffefilter, synes jeg! Det fyller så fint ut!

Kommentera här: