1

JA! vilken tur...

I går kom jag på att jag skulle se Mamma Mia på bion. Åkte in till stan och var där i god tid...eftersomjagskulleköpagodis...innan filmen började.
När jag kommer in i Småstaden är det fullt med folk i foajen till bion. Så det var bara att ställa sig i kö. Sakta, sakta gick kön framåt. Tillslut var det bara två tanter framför mej. Då hör jag biljettkillen säga:
- Nej, nu är det fullt. Det är bara dom bokade biljetterna kvar.

Jaha, tänkte jag, tanterna ska väl knappast se Kung Fu Panda.

Lutar mej fram och frågar:
-Är det Mamma Mia som är fullt?

-Ja, svarar han. Måste kolla om någon i kön har förbokat biljetter. Annars säljer jag dom.
Han hittar två tjejer som har förbokat. När den första tjejen hämtat sina biljetter var det två stycken över. Så tanterna fick plats.
Så stiger nästa tjej fram med sin kod till sina förbokade biljetter.

Jaha, sa jag. Hur ser det ut nu? Blev det över någon plats?

-Nu finns det kvar en plats i mitten av salongen. Vill du ha den?

-Jajjemän, den tar jag :-)

Så jag fick plats. Sista platsen.

Åh, vilken film. Det är en biofilm. Man ska se den på bio. Folk stampade takten. Nynnade.
När filmen var slut applåderade.....precis, ni läste rätt....applåderade publiken till filmen.

Gå och se den!

Kommentarer:

1 M a r i a k o d e n:

skriven

Nämen.

Jag vet it.

Det känns lite sekt-aktigt?!?!?!

Har t.o.m. hört att folk sjunger på bion........jag kommeratt döööö av pinsamhet!!!!!!!!!



Hälsningar Maria fjorton år

Kommentera här: