2

Det har hänt igen.....

                  image757

Imorgon är det tjejfest och det är jag som har hand om all dryck.  Från det jag började handla på Systemet har jag fått visa körkortet. Tidigare när jag bodde i byn.....en liten by, som dock har ett Systembolag...fick jag ochså  ALLTID visa detta körkort. Varenda gång jag gick in dit gick jag fram till samma kvinna bakom kassa. Det jobbade fyra pesoner på det här Systembolaget. VARENDA GÅNG fick jag visa körkortet. I den här byn visste alla vem jag var, utom denna tant på Systemet. Men jag tänkte så här.....jag ska nöta ut henne...jajjemän. Dom två sista gångerna jag var in på systemet behövde jag inte visa körkortet. Då hade jag kommit upp en ålder av 33 år!!!  Äntligen kom hon ihåg vem jag var.

Idag har jag handlat på Systembolaget här i Piteå. Jag har kanske handlat där en 4-5 gånger, sen jag flyttade hit 2005. Man är ju inte stammis precis. Två av dom tidigare besöken på butiken har jag fått visa körkortet...aaaaaahh... båda dom gångerna har det varit samma kvinna som velat se det. 
När jag handlat klart och kom fram till kassan så säger denna kvinna:
...men, någ såg du nalta ung ut....får jag se körkortet...
Det går bra, svarade jag och log.

...och tänkte; dej ska jag ochså nöta ut.... :-)

******************
Uppdaterad.
Har jag ett rekord, eller finns det någon annan som varit äldre och fått visa körkortet på Systemet?

Kommentarer:

1 sol:

skriven

Hehe, du slår til og med meg, ble spurt om legitimasjon på polet for noen få år siden, jeg var vel 25-26. Nyt det så lenge du kan, det gjør jeg!

2 Ida:

skriven

haha =) min gubbe som är 31 fick vissa leg på systemet förra året och han blev överlycklig =)

Kommentera här: