3

I natt har jag talat om....

...för min kusin - FÖRFATTAREN- hur hon ska skriva sina böcker!!! 
Jajjemän!! Ungefär så här lät det:

-"Men,  du förstår Kristina, du måste beskriva mer hur människorna är. Vad dom gör, vad dom säger.....beskriv, beskriv, beskriv....... folk vill veta."
Hon tittar på mej och säger.
- "Jag förstår". Tittar försiktigt på mej. -" Ja, tänk om det inte blir en bra bok,  ( här tänkte jag i drömmen till mej själv.  Men hallå!!! ) jag  vill berätta, skriva ner allt." Axlarna hängde lite på henne.
-"Det kommer att blir bra Kristina......vi med det här efternamnet fixar allt"

Till Kristina:

Självklart har du skrivit en bra bok. Självklart kommer den att sälja bra..... vi med det här efternamnet fixar allt!

Kommentarer:

1 Kristina:

skriven

Tack för goda råd! Men jag måste erkänna: jag hade lite svårt att förstå dem. Vad är det nu jag ska tänka på igen? Att beskriva människorna mer?
=)
(Är på gång med nästa bok, i huvudet om än inte på tangentbordet, och tar gärna emot synpunkter och tips!)
kramar

2 Storjägarn´:

skriven

Hej Kristina. Har själv svårt att förstå vad jag drömde....råd...till dej ...
Tror att du klarar dej finfint utan mina råd :-)
...men,du!! Spännande,planerar du en ny bok innan Vänninorna och Kung Carl är ute på marknaden!!!!

3 Kristina:

skriven

Ja, Jesus, det tar så sjukt lång tid att få till en bok så man måste börja processen i god tid. "Väninnorna..." har växt fram i huvudet under typ tio år, så det är ju dags att börja nu om det överhuvudtaget ska bli en bok till!
=)
Hur som helst, när/om du läser "Väninnorna och Kung Carl" så vill jag självklart veta vad du tycker, good or bad!

Kommentera här: