2

Den enkla hälen

Sofie undrar var jag hittat mönstret till den enkla hälen på alla sockar jag stickar. När jag började sticka sockar i februari i år ville jag sticka en enkel häl. Mest för att jag vill att det ska gå snabbt att sticka. Vill se resultat på en gång. Googlade på olika sockar men hittade ingen variant som jag tycke var tillräckligt enkel. Då tittade jag in på olika bloggar och hittade Stick å brinn . Hon visar på ett bra sätt hur man stickar en enkel häl. Det sättet att sticka på är det enda jag använder. Varierar med olika färger, garn och storlekar.
Tjejer, innan helgen har ni säkert stickat ett par sockar var. :-)

Kommentarer:

1 Sofie:

skriven

du är en stjärna! jag är helt kass på att sticka, särskilt med strumpstickor, så jag överlåter detta till mina skvallerväninnor. jag ska virka vidare på min mössa. men jag är lite nyfiken på rundstickor, ska nog hålla utkik på loppisen nästa gång. tack igen!

2 Sofie:

skriven

Hej igen! nu kan du gå in på min blogg och titta på resultatet om du vill, tack så mycket, jag tror vi lurade ut det!

Kommentera här: