1

Tuborg Guld

image434

Idag har jag varit till boijn för en begravning. Passade på att få min däck på bilen bytta. Där har jag och pappa en bytesgrej. Han tycker om starköl Tuborg Guld, det är bara en sak ....finns inte att köpa på Systemet opa boijn , där måste man special beställa Tuborg Guld.
I Piteå däremot finns Tuborg Guld på en stor pall.

Igår var jag in på Systemet här i Piteå för att inhandla ölen. Han får fyra stycket - ett för varje däck....åsså lite spel till lördag. Tar en korg hämtar fyra öl och går till kassan. Onsdag förmiddag är det inte så mycket folk på Systemet . Det är bara att gå rätt fram till kassörskan. Hon är nog kring 55 år skulle jag tippa. Ställer upp ölen, tar fram VISA-kortet, tittar upp på henne för att höra summan som jag ska betala. Hon öppnar munnen och säger:

-" Har du legitimation"?    !!??!!

-"Ja, det har jag , säger jag och ler. Tack!"

Sist det här hände var jag 31 år. Det är ett tag sedan och jag trodde det hade upphört. Var ur-säker på att det skulle klinga av redan vid 28 år, men höll på tills jag var 31 år.

Räcker över legget där mina födelsesiffror står....1970 xx xx.

-"Oj, säger hon"

Jag vänder på det och säger:

-"Jo" 

Kommentarer:

1 Eva i Halmstad:

skriven

Sånt vill man ju höra ofta.

Kommentera här: