5

Temavecka:tisdagstema - trasig

image490
Dagens tema i Temaveckan hos Tankebubblor är från Tisdagtema "trasig", väljer att visa min digitalbox. Nu har det gått ett år sedan jag fick den och senast i helgen strulade det. Text-tv gick inte att klicka bort, så jag såg dom vanliga kanalerna. Nu ids jag inte svammla med digitalsnubbarna längre.

Här är delar av min historia med min digitalbox:

*Igår ,måndag felanmäldes digitalboxen -igen. Ringde åter upp kundtjäst för att höra var mina kanaler är. Nu får jag veta att det kan finnas ett Filter i uttaget på väggen som blockerar det digitala sändningen.
Nu är det tisdag och ingen reparatör har hört av sig än.*

*Vet ni vad som visas på grundkanalerna? Jo:Nyheter, Aktuellt, Update, Regionala Nyheter, Veckans nyheter, Ekonominyheterna, Rapport, Kulturnyheterna, A-ekonomi och som avslutnig på kvällen Nyhetssammanfattning.
Var är mina kanaler*

*Det här med tv-apparter och atteraljer tar aldrig slut. Digital -tv (som tog 17dagar att få till) är jag inte nöjd med. Det blir smårutor på bilden, bilden fryser fast. Måste ta ut kortet eller dra ut sladden för att det ska försvinna. Jag måste ha en separat dosa till analoga nätet. Köpte en DVD i höst och igår skulle jag spela in Lyxfällan.När jag programerar DVD:n så försvinner dom analoga kanalerna. !!!! Det är bara myrornas krig. Dom går inte att hitta igen. Jag gör sökningar, kanalerna fastnar inte. Jag blir såååå tröttt.....

Isen har tinat från Piteälven...om jag tar i, så når jag nog att kasta dosorna i älven.*


*Idag har digitalboxen "låst sig" och det tar ca 5 arbetsdagar innan jag får en ny box. Killen på kundtjänst ordnade så jag kan se kanalerna i alla fall. Hålet i väggen är "öppen"!!! Behövs det en box då?
Vi får se var det här slutar. Hur många tror att jag har en box om fem dagar ? Hur många tror att det kommer att fungera på en gång?"*

Kommentarer:

1 Lizaloop:

skriven

å nej måste vara förfärligt att ha en trasig digitalbox!

2 Pialotta/Kaffebönan:

skriven

Nämen så jobbigt du har det med digitalen.. så är det med den moderna tekniken många gånger.. Du har samlat på dig trasigt:-)

3 Scaniatjejen:

skriven

Stackare, man blir så förbannad när tekniken inte funkar. Få trasiga saker kan göra mig så upprörd som när min dator krånglar...

4 Eva i Halmstad:

skriven

Man blir så irriterad, sånt ska fungera.
Söta sockar, Eva.

5 Gela:

skriven

Tyvärr måste jag nog säga att jag inte tror att du har någon ny box om fem dagar och du kommer nog inte att kunna se annat än nyheter ett tag...

Kommentera här: