4

Snabbaste tankningen

Nu behöver jag hjälp Pitebor!

Det har uppstått ett i-landsproblem igen.

På vilken mack i centrala Piteå går det snabbast att tanka, där man får personlig service?

Vanligtvis tankar jag på Statoil Strömnäs vid rondellen. Igår innan jag åkte ner till Skellefteå tankade jag där. Men ALLA före mej i kön skulle handla varmkorv, grillkorv och kryddkorv. Ingen av dom före mej hade tankat eller fixat nått med sina bilar.  Väntade och väntade och väntade.

- vilken dressing vill ni ha på korvarna?
- Vet inte, vilka finns det ?
- Orient, vitlök, chili......
- Få se, på en tar jag vitlök...
- Vilken dricka vill du ha?
- Få se, vad finns det?

Dom handlade inte bara en korv åt sig själv!!!! 

OK, det är en söndag, har all tid i världen men ändå. Fattar ni vad jag menar?
Eller ska man välja någon speciell dag i veckan att tanka på? Tidpunkt ( utom på morgonen)?

Finns det fler som tycker så här? Eller är det ett mini-i-lands-problem!!!!!  :-)

Kommentarer:

1 karin:

skriven

Det är rätt komiskt det där, snart byter de väl namn, bensinmack är ju inte riktigt rättvisande längre. Här i Luleå så har vi t ex Preem vid Mjölkuddsrondellen. Jag brukar hämta ut paket där och ännu har ingen betalat bensin när jag varit där, mycket grillkorv, godis, spel, tidningar - men inte bensin;-)

2 Gela:

skriven

Jag tankar oftas på Ok/Q8 eller Statoil med kreditkort eller kontanter direkt i automaten, då slipper man allt det där tjafset vid kassan.

3 Mariakoden:

skriven

Tanka typ kl 22...då borde det vara rätt lugnt!

4 Storjägarn´:

skriven

Karin: jaaa, visst är det konstigt.
Gela: det är ju ochså ett alternativ :-)
Mariakoden: har funderat på det ochså.

Kommentera här: