1

Slut bläck.

Jag har en sån bra penna som jag använder på jobbet. Nu har bläcket tagit slut. Jag har skakat den flera gånger, värmt  lite så att bläcket ska rinna ner. Försökt skriva mindre bokstäver...då räcker den längre, tänke jag. Inte kludda så mycket på pappret runt omkring det jag egentligen ska skriva. Verligen, verkligen snålat med själva pennföringen.
Det är bara det att bläcket är slut!

Mot Bokia i nya Gallerian.
- Hej, Jag behöver en penna av det här märket. Du förstår bläcket är slut, och den är så himla bra.
- Få se. Nej, den här har vi inte. Det är en så kallad  "engångspenna".
engångspenna...hm...undra hur lång mening man kan skriva med den?
-Jag skulle verkligen behöva en penna med samma sorts bläck.
-Det här är en sån där man köper på....Så sa hon inget mer, men jag för stod att det var ICA eller COOP.
 Hon dissade min penna! Då sa jag det.
-Du menar ICA eller COOP?
-Jo.
 - Vet du, bläcket är ganska löst. Det "rinner ut" ganska fint.Måste väl ändå finnas pennor på en bokhandel.
- Det är nog gele´bläck i den.
- Ok! Då köper jag en sån .......en gele´penna.

Kommentarer:

1 Mariakoden:

skriven

Men huuur seriöst är det inte, att ta med EGNA pennor??????
Wow.
Du måste kräva högre lön.......

Kommentera här: