2

Skulle sticka tossor av finskt mönster

Hittade ett enkelt mönster hos Soili. Perfekta att ge till hon från inlandet  som vill ha sockar. Satt igår kväll framför tv och stickade på. Idag på morgonen har jag stickat klart en och monterat ihop den.

Jag höll på att vrida mej av skratt när jag såg den färdiga tossan. Men NÅTT SÅ FULT jag har stickat!!! En randig ubåt. Den sitter skönt på foten och är varm.....men jag kan inte få till sånna här saker. En enkel fyrkant och ändå stickar jag .....helkonstigt.  Det blir en till i alla fall. Hon som ska få dom ska nog använda dom i tv-soffan och framför spisen, eller hur!

Det kommer nog ingen bild på dom.... :-)
Jag stickar nått annat till dej sen!

Kommentarer:

1 Eva i Halmstad:

skriven

Hej
jag tittade in på orginalet men dom är ju inte speciellt snygga, men tossor är ju ingen skönhetsupplevelse utan mer fuktion, min mamma gör tossor också dom är urfula där dom ligger i korgen men varma och goa på foten.
Ha de bra ida, Eva.

2 Storjägarn´:

skriven

Bra. Funktion...bra ord. :-)
Då kanske jag stickar fler

Kommentera här: