0

På natten

image474

I natt har Storjägarn´ haft fullt upp. När lyset släktes började allt:

Jaha, nu ska matte sova -igen.  Då kan man gå balansgång på henne.  Man börjar vid fötterna, sen går man på vaden, låret, magen och sätter sig högst upp på ryggen. Då kan man stirra på henne och spinna jättehögt. Det räcker med 30 sekunder så är hon vaken.

Sen kan man sätta sig vid kudden och tvätta framtassarna, men det är viktigt att man tittar på henne hela tiden. Det är så kul när man drar i klorna och tvärsläpper dom. Då tittar hon alltid.


Det finns en röd fyrkantig sak mitt på vardagsrumsgolvet där matte sitter och ser på tv. Ibland är jag säker på att det springer någon runt varje hörn på den fyrkantiga saken. Jag provar att springa efter men hinner aldrig ifatt dom, för jag sladdar efter varje hörn på parketten. Det blir så halt och jag glider runt på klorna. Nästa gång ska jag ta dom.


Undra vad som finns bakom den stora tavlan på väggen? Det glepar lite grann, om jag provar försiktigt, bara puttar undan den lite, lite, lite så kanske jag kan se med ena ögat. Nähä, ingenting där.
Konstigt!

Jaha, nu ska matte stiga upp....ja,ja då är det väl min tur att sova då.......

Kommentera här: