1

Digitalboxen Kapitel 4

image433

Boxen,boxen....då fick jag ett papper om att kanalutbudet har ökad. Finfina instuktioner hur jag ska få fram kanalerna på tv:n.
Efter "installation" ska jag enligt pappret bara trycka på "ok" och sen börjar sökningen. Nu blev det ju inte riktigt...så..
Mitt i tvrutan kommer nått som inte står i instruktionen. "Låskod" - fyra rutor. Jaha!?! Vad är det? Hämtar pärmen med alla papper jag sparat från Tele2. Letar och letar ....det finns ingen fyrsiffrig kod. Ringer kundtjänst.
" Ditt samtal är placerat i kö. Din väntetid beräkans till 20 minuter!
Sätter telefonen på speakern.
"Det är fortfarande samtal före, tack för att du väntar"....(nu är den uppe i 24 minuter) 

Jag sätter mej och virkar en mormorsruta

Efter 54 minuter svarade Tele2. Vi provade tillsammans med kanalsök. Koden är fyra 0 -or....bara så ni vet !
Just nu har dom tekniska problem i Piteåområdet. Hon tycket att jag skulle testa kanalinställningen i kväll istället. Gav mej instruktioner att göra en fabriksinställning ...
...-"men inte nu på en gång, då försvinner kanalerna ( !!!) Gör det i kväll istället."
Ikväll kan jag se "Kanal 9" och "Star"......


.....vad tror ni ?....

Kommentarer:

1 Eva i Halmstad:

skriven

Lycka till.

Kommentera här: