8

Var hittar man en bra kalender?

image504


Nu har jag letat och letat på nätet och på stan, men hittar ingen bra kalender som:

- texten (textmodulen) skrivs horisontellt istället för lodrät
- mycket färg, mönster
- flikar, plastfickor och anteckningspapper som man kan flytta som man vill under året i kalendern.

I år har jag haft Personlig almanacka och det har varit ganska bra. Men tycker att det är för korta linjer att skriva på. Vill ha att textmodul är horisontell istället. Dessutom har den stigit i pris en del sen jag köpte den i fjol......
Har tittat på Burde och på Almanackförlaget, men ändå.... det är inga orginella eller speciellt snygga kalendrar.

Har ni nått förslag? Det är kanske fler än jag som letar kalender och undrar samma sak.

Kommentarer:

1 Eva i Halmstad:

skriven

Tyvärr jag är kalenderlös, har kylskåp (med magneter).
Ha de gott i helgen,Eva.

2 Sofie:

skriven

www.filofax.se

wettergrens har dom ju. Det har kommit massa nya roliga färger och mönster på pärmarna. Även om dom kostar kan man ju ha dom i flera år. Själv har jag beställt en knallrosa

3 Storjägarn´:

skriven

Är Wettergrens en butik?. Var in på hemsidan och kollade. Finns en återförsäljare i Skellefteå ska förbi där i morgon :-)
(om det inte är halt på E4:an, då stannar jag hemma)

4 Gela:

skriven

Numera så får vi på jobbet, men tidigare köpte jag ofta på Åhlens eller Bokia. Fast där har du säkert redan kollat . . .

5 Sofie:

skriven

Finns Wettergrens på internet? Eller vad? Jag har bara sett butiker :)

6 Camilla:

skriven

Kanske denna kunde vara något? http://www.almanacksforlaget.se/kalendrar/katalog/Dagb%C3%B6cker/Veckonotes/ eller denna http://www.almanacksforlaget.se/kalendrar/katalog/Fickkalendrar/Notes/ eller kanske denna??? http://www.almanacksforlaget.se/kalendrar/katalog/Fickkalendrar/Classic/ fast ingen utav dem är speciellt rolig på utsidan men man skriver vågrätt och inte lodrätt.

7 Storjägarn´:

skriven

Tack för hjälpen allihop... ska titta runt lite och se vad jag hittar. :-)

8 Kristina - Kix Inredningskoll:

skriven

Jag gillar Ordning och redas kalendrar.

Kommentera här: