4

Temavecka: torsdag - prylar

image495
Onsdag i Temaveckan hos Tankebubblor, det är prylar som gäller.
Det här är en pryl jag använder ungefär en gång om år. För det mesta vid julen. 1996 köpte jag ett rånjärn för att baka till jul. Kakan i järnet är platt och ska rulla till en rullen medan det är varmt. Innan jag hittade den här mojängen, så använde jag knivar, gafflar, pennskaft och fingrarna. Det gick inte. Det blev bara konstiga bollar av dom och jag hade blåsor på fingrarna. 
 Sommaren efter  var jag till Storforsen, Vidsel och hantverksbodan uppe vid forsen. DÄR fanns den här prylen, såg på en gång vad den skulle användas till. Sen 1997 gör jag dom snyggaste vaniljrånen - ever!

Kommentarer:

1 Nilla:

skriven

*ler* Häftigt! Har aldrig sett innan. Men jag kan tänka mig att den är bra till ändamålet.

2 Scaniatjejen:

skriven

Visste inte att det fanns såna! Smart pryl:-)

3 Helena:

skriven

Så fiffigt, får man se rånen sedan?

4 Sofie:

skriven

Jag trodde på allvar att jag hade alla prylar man kan tänkas behöva i ett kök förutom en Kitchen Aid. SÅ fel man kan ha :)

Kommentera här: