2

Företagsfest

Då är företagsfesten avklarad !

Över 100 personer åkte med buss till Luleå för att se biofilmen Solstorm i Shopping och sen promenera till Bryggeriet för att äta och lyssna på coverband. Det är en bra bit att gå i ca 15 graders kyla, så det var bara att ta med täckbyxor.

Bussen avgick kl. 17:00 och redan då fick vi nått att äta. En macka samt en cider att skölja ner med.
Bussresan gick snabbt, med allt trevligt sällskap runt omkring. Vi hade packning som om vi skulle på verklig långfärd. Själv hade jag handväska, påse med inneskor, påse med täckbyxor, samt en necessär vi fick av företaget. Medans jag packade allt hemma, så tänkte jag att det kan bli ju bli kallt på bussen. Bäst att ta med nått värmande. I påsen med täckbyxorna rymdes en flaska Doodley´ och några snapsglas.


Halvägs till Luleå kom den fram.....och den gick åt :-)

Filmen Solstorm.....ja vet inte´ ....avhuggna händer, knivar, pedof&%#¤#¤#"....fjällen och kallt ....hm


Nu har jag inte läst boken. Dom som har gjort det kanske har en annan uppfattning om filmen.

Nåja,nåja,  någon tyckte säkert att den var bra.


Efter det  - promenad genom Luleå I TÄCKBYXOR OCH TJOCKJACKA. Det behövdes vintern har kommit till Norrbotten.

På Bryggeriet vankades det buffe´.

Så kan vi rekommendera bartendern på Bryggeriet. Han hade noll koll på innehållet i drinkar. Vi sa och han gjorde!!!!!  Måttglas - nix. Flera fick provsmaka sina drinkar(!) fattades det nått, så fyllde han på......för det mesta fattades det... :-)

Lite disco till coverbandet och sen hem igen till Piteå.


En trevlig kväll med kollegorna!

Kommentarer:

1 Linda Gosing:

skriven

Tack för igår! =D

2 Mariakoden:

skriven

Vi tyckte att det kändes som att vi skulle på skolresa=)
!!!!!!
Jag gillade filmen....är svältfödd på filmer så jag gillar allt!

Kommentera här: