1

Tagen

 Nu har två stycken utmanat mej, så här kommer det:
REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Den som blir "tagen" ska skriva sex saker om sig själva i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.
Till slut väljer den "tagna" spelaren ut sex nya bloggare och gör en lista med deras namn.
Efter det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras egna bloggar för att låta dem veta att de har blivit `"tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information:


1. När jag är ute och går på stan eller bara promenerar, så kommer det nästan alltid fram folk till mej för att fråga om vägen.  ??1! Ganska underligt, det finns så många runt omkring att välja mellan. Jag kanske ser ut som en informationstavla.

2. Jag är en periodare....hobbyperiodare och just  nu är det stickning som gäller.

3.Jag är kusin med en duktig frilansande journalist som just nu jobbar med schlager - SM och skriver på en ny bok.

(... nu är jag halvvägs genom utmaningen...)

4. En sommar jobbade jag med att dela ut morgontidnigen i byn...började kl. 03.00. Korkat !
Nattsömnen är viktig för mej.

5. ...egentligen är jag inte så underlig/egendomlig....är ju ganska plain, faktiskt.

6. "Råkade" tappa bort visumet i passet när jag var au-pair i USA i slutet av 80-talet.

Jaaaaa, värre än så blir det inte!  Den som vill bli tagen, får bli tagen.

Kommentarer:

1 Lottie:

skriven

ha ha, kusin med en som...så kul! Sånt är roligt! Min äldste sons pappa gick i samma klass som dotterdottern till flickan på russinpaketen, ni vet de där röda paketen...
Ju mer man läser av andras "uddheter" desto fler kommer man på om sig själv, vet inte om det var så nyttigt det där.
Nu ska jag tänka på kurvor igen :-)

Kommentera här: