3

Gläntan

image330

Körde ut till Gläntan kring lunch idag. hur mycket folk som helst på stranden. Hittade en bra plats vid två äldre damer. Lungt och skönt,  tänkte jag. Dom här damerna ( 75 år smyghörde jag) hade fullt upp att hålla reda på allt som hände efter stranden. :-)  och snabba kast mellan ämnena.

Tant 1 - Har du sett vad alla är tatuerade? Dom kommer att ångra sig när det blir omodernt.
Tant 2 - Jo!"
Tant 1 - Sen när dom tar bort dom blir det fula ärr, tänk när dom ska sola med ärren!
Tant 2 - Jag ska tatuera mej nästa vecka, jag har beställt tid  *fniss*
Tant 1 - Har du de´?!
Tant 1 - Ser du mannen här nere. Nu är det nya tider. Min man skulle aldrig mata barnen med välling. Jag hör en del som säger att deras pojk får ta hand om allt hemma. Först jobbar han från 07:00 och kommer hem 19:00 ändå bakar och städar han. Ja, det är nya tider nu.
Min pappa visste inte var det fanns rena kalsonger. Han hittade inte till linneskåpet. Mamma tog fram varje dag.
Tant 2 - Ser du, en del karlar har ......riktiga bröst.
Tant 1 - Joooo.......
                  ( paus)
Tant 1 - Karlars shorts är snyggare än kvinnors, eller hur?
Tant 2 - Kvinnors bikinis är mer pastell i alla fall.
Tant 1 - Vi brukar bada två gånger, eller hur? ......och fika två gånger.... nu ska vi väl dricka kaffe?
Tant 2 - Vi fikar i alla fall två gånger.

Sen kom dom in på lite moderna ämnen: musik

Tant 1 - Måns han är som charmig. Sjöng han den där låten på schlagern som han sjöng i går?
Tant 2 - Jag vet inte, men han är bra.
Tant 1 - Han i Roxette var inte så bra. Så tamt. Han är för gammal egentligen. Du vet han bor där i Halmstad. Han har flera miljoner. Roxette var bra. Marie var riktigt duktig.
                  ( paus)

Matlagning är ochså ett ämne

Tant 2 - Nu när man blivit äldre tycker jag det är godare om man först kokar köttet och sen bryner det. Då behöver man inte bryna det så länge.
Tant 1 - Det blir mört ochså.
Tant 2 - När vi skulle steka revbensspjäll när jag var ung visste jag inte att man ska ösa köttet. Det ska man göra. Det blir godare.
Tant 1 - Jag tycker om kåldolmar, det har jag alltid gjort. Det var svår i början att göra dom. Det gick så fort för mamma när hon lagade kåldolmar. Jag sormade (översätt :stökade till) bara.


Så här fortsatte samtalet hela eftermiddagen på stranden. Hade tänkt lyssna på Lugna favoriter, men det här var roligare. :-)

Kommentarer:

1 art[e]fact:

skriven

Hahahaha, underbart! Vilka tanter!

2 art[e]fact:

skriven

Trevlig helg!

3 Kix:

skriven

Haha vilken kul dag du har haft! Tänk så mycket de har att fundera över...

Kommentera här: