0

Fröpåsar

                                                  Fröpåsar
 Så har det hänt.... dom första fröpåsarna är köpta. Åkte till Lantmännen i ett helt annan ärende, men det gick inte att motstå när en hel vägg är full av fröpåsar. Dom översta påsarna är Petunia x hybrida double cascade orchid mist. Ifjol odlade jag dom för första gången och dom små fröna norpade jag från en plandering här i stan. Dom var riktigt kanonfina ,så jag beslutade mej för att så dom i år ochså. Det är kraftiga stammar och dom blommar tidigt och mycket och länge. Helt enkelt superbra. Den dubblablomman gör att den ser större ut än vad den är.

Den andra är ochså en dubbel petunia Petunia purple Piruette F1. Den ska få matcha upp den rosa petunian med lite mörkare färg. Eftersom min balkong blir rosa i år - igen, så ska ena väggen vara fulla av rosa luktärt Royal rose pink.

Idag har jag börjat med "första hjälpen" på pelargonerna i förrådet. En lågenergilampa är placerad över lådan och om någon vecka tar jag fram dom för omplantering

Kommentera här: