2

Julklappsleken

image535


Här är mina bidrag ut till leken vi ska spela till helgen. 

Så här spelar vi julklappsleken:

Vi sätter en max summa på paketen.

Alla paketen läggs på bordet och en tärning går runt bordet  Den som får en 6:a får ta ett paket från högen. När alla paket är slut har vi olika många paket. Nu startar vi äggklockan  och sätter den på 15 minuter. Den som får en 6:a får TA ett paket av vem som helst.
När äggklockan ringer får vi öppna dom paketen vi har framför oss!

Det finns olika varianter på den här leken. Hur gör ni?

Kommentarer:

1 Gela:

skriven

Jag har oxå lekt den en gång, men då var sakerna inte i paket utan synliga. Alla hade fått ta med sig någonting de inte gillade hemmifrån, nåt som de tänkt slänga. Min sak som jag hade med ville alla ha, utom jag!

2 Åsa:

skriven

Men hallå har du 4 paket? Det är väll 2 var?

Kommentera här: